söndag 15 augusti 2010

Livet snurrar...

i 190 knyck.. men det är bara o njuta!!!!!! Min enda riktigt lediga dag i veckan, tisdagen va det då... spenderade jag med att torka vatten efter den läckande diskmaskinen... kul kul, som tur va är det inget fel på den som jag inte kan laga själv (eller med lite hjälp av Björn då om man ska va ärlig)

Onsdagen spenderades med att packa, skjutsa barn till mor o far eftersom fritids tyckte det var lämpligt att ha en planeringsdag (=stängt) i torsdags, inget synd om barnen de gillar att va hos mormor o morfar. sen tog jag tåget till Stockholm på onsdag em. Träffade M en sväng o åt middag, jag fick välja mellan hmm sushi, kinamat, en massa annat konstigt men det fanns som tur va hamburgare oxå (nä jag är bara lite fjantig med maten) jag lyckades hitta till Sofies lägenhet (om man nu kan kalla ett rum man får cellskräck i en lägenhet och torsdag fredag har spenderats med trevligt folk på min utbildning. Har haft superkul och samtidigt har det varit så mycket information så det bara snurrar i huvudet.

Kom hem sisådär 22.30 i fredags kväll, ska försöka undvika att åka buss, gillar tåg bättre måste jag säga. Upp hyfsat tidigt i lördags, sen åkte jag o barnen på marknad medan Björn o en kompis snickrade lite, hem o fika lite sen in till stan för att handla födelsedagspresenter, fika lite hos mormor och morfar som snällt va barnvakt medan jag o mamma kliade oss i huvudet över vad sjutton man skulle köpa.... sen hem laga middag ( eller Björn grillade, jag köpte potatissallad )
Och sen då då så la det sig en dimma över hela Mabacken och det luktade brandrök som bara den.... så jag vara bara tvungen o gå en promenad med Puzzla o kolla läget ( grannarna använde sig av cykel) men räddningstjänsten hittade inget, de for häromkring i typ en timme, så jäkla skumt o röken försvann lika fort som den kom oxå för den delen.

Idag har vi börjat med att sova liiite längre än vad som var tänkt, sen har vi gjort tårta, haft kalas för fyra (!!!!) personer, lagat mat o så har hunnit ut i skogen en sväng med Puzzla med... och ja under hela helgen så har jag oxå roat mig med att formatera om datorn.. alltid lika spännande. Nu ska jag bara göra ett till inlägg sen ska jag soooova.

Inga kommentarer: